Synpunkter och klagomål

Sölvesborgs kommun strävar ständigt efter utveckling och förbättring. Men vi behöver din hjälp för att vi ska bli ännu bättre. Därför är dina synpunkter otroligt viktiga för oss.

Sölvesborgs kommun har rutiner för att ta emot och utreda synpunkter gentemot aktuella verksamheter. Här kan du som barn, elev, vårdnadshavare, vårdtagare, brukare, anhörig eller annan kommuninvånare framföra synpunkter.

Synpunkter på våra verksamheter är en offentlig handling som kan begäras ut vid förfrågan förutsatt att innehållet inte sekretessklassas.

Lämna synpunkter och klagomål

Du lämnar dina synpunkter och klagomål genom vår e-tjänst. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. I e-tjänsten väljer du vilken verksamhet det berör.

Dina synpunkter/klagomål skickas sedan berörd verksamhet, som utreder vad som har hänt. Om du har valt att kryssa i att du önskar återkoppling kommer verksamheten att kontakta dig för att ge information om utredningen och eventuella åtgärder.

Det går även bra att vara anonym i denna e-tjänst, men då har vi ingen möjlighet att återkomma med information om hur vi har behandlat din synpunkt eller klagomål.