Kommunen på Sweden Rock Festival

Personal ler och ser glada ut

Några av Sölvesborgs kommuns ambassadörer som arbetade under Sweden Rock Festival 2022.

Tänk att lilla Sölvesborg får vara hemmaarena för Sveriges största musikfestival! Festivalen är en stor tillgång för våra lokala företag. Dessutom gör den stor nytta för kännedomen om Sölvesborg!

Sedan flera år tillbaka arbetar Sölvesborgs kommun aktivt för att festivalbesökarna ska:

• Få en positiv bild av Sölvesborg
  • Stanna några dagar extra
  • Ta med familjen
  • Komma tillbaka vid ett annat tillfälle

Aktiviteter hela året

Under hela året fungerar kommunens turistbyrå som ett stöd till de personer som vill boka boende, hitta information eller har frågor om festivalen eller Sölvesborg.

På plats inne på festivalområdet

Under själva festivalen finns kommunen självklart på plats ute på området och ni hittar oss strax nedanför huvudentrén. Här möter vi besökare, berättar om Sölvesborg, svarar på frågor och har olika arrangemang som t ex hårstyling och vigslar.

Stöd åt ungdomar

Även kommunens Individ- och Familjeomsorg (IFO) är engagerad i festivalen. Deras målgrupp är barn och ungdomar under 18 år. Syftet är att hjälpa, stötta och ta hand om de minderåriga som vistas på och utanför området och som är i behov av detta av olika anledningar. Huvudansvaret för de barn och ungdomar som vistas på och utanför festivalområdet är dock alltid den unges vårdnadshavare.