Fler elever efter omvalsperioden

Vänner hänger på bänk tillsammans

Många vill studera på Furulundsskolan! Foto: Freepik

Intresset att studera på Furulundsskolan under sin gymnasietid är fortsatt hög. När anmälan till omvalsperioden är stängd går det att konstatera att fler elever än under ordinarie ansökningsperiod har sökt till Furulundsskolan. Vi är väldigt glada att fler vill utbilda sig hos oss!

Det närmar sig ett nytt och spännande läsår där en ny årskull ska börja gymnasiet. En spännande tid i livet där eleverna själva väljer program efter intresse och framtidsdrömmar. Efter omvalsperioden så har antalet elever som sökt till Furulundsskolan ökat.

Vi är glada över att fler elever väljer Furulundsskolan. Våra engagerade pedagoger arbetar hårt för att skapa en kvalitativ utbildning där både kompetens för att matcha framtida yrkesval och personlig utveckling står i fokus, säger Roger Svanberg, verksamhetschef gymnasieskola i Sölvesborgs kommun.

Vad händer framåt?

Från 20 juni kan du som elev se dina betyg. Från 1 juli finns ditt slutgiltiga antagningsbesked på ansökningswebben hos Skånegy. Glöm inte att tacka ja till din plats!
Till Skånegys webbplats Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.