Spela golf på skoltid!

Tre personer står framför golfsimulator.

Nu kan du spela golf på skoltid! Från vänster: Kristoffer Åhberg lärare, Filip Oesten instruktör, Roger Svanberg verksamhetschef gymnasieskola

Vill du spela mer golf? Nu har du chansen! Från läsåret 2023-2024 kommer vi att erbjuda lokal idrottsutbildning (LIU) inom golf på fem av våra program. En fantastisk chans att uppleva natur, utveckling och spelglädje på skoltid.

Roger Svanberg, verksamhetschef för gymnasieskola i Sölvesborgs kommun, är glad över den nya utbildningen:

Att kombinera studier med idrott har alltid varit ett självklart och populärt val hos oss på Furulundsskolan. Nu får du som drömmer om ett bättre handicap och utveckling på golfbanan en möjlighet att ha golf på skolschemat.

LIU inom golf går att kombinera för dig på:

• Barn- och fritidsprogrammet
  • Ekonomiprogrammet
  • Naturvetenskapsprogrammet
  • Samhällsvetenskapsprogrammet
  • Teknikprogrammet

Du ansöker till LIU i samband med ditt gymnasieval och viss golfvana krävs.

Mer information finns på www.furulundsskolan.se/liu

Vi erbjuder LIU inom golf i samarbete med Sölvesborgs golfklubb och träningen sker på deras fina anläggningar i centrala Sölvesborg där kvalitativ träning kan ske oavsett årstid.

Jag tror vi kommer att ha motiverade elever som utvecklas i sin egen takt utifrån de goda förutsättningar vi erbjuder med de faciliteter vi har på vår fina golfklubb. Det är enkelt att ta sig hit, vi är nära både resecentrum och skolan, säger Filip Oesten, blivande instruktör på utbildningen som arbetar för Sölvesborgs golfklubb.

Information om Sölvesborgs golfklubbs anläggningar finns på deras webbplats Länk till annan webbplats.