Framtidsboost

Moderator på scen framöver publik på TLC

Framtidsboost ska inspirera inför utbildning och yrke!

Vi anordnar årligen Framtidsboost för elever som går i årskurs 9 i Sölvesborgs kommun. Tips och råd inför det kommande gymnasievalet varvas med inspiration från lokala företagare och information om de olika programmen och yrkesmöjligheterna. I år sker Framtidsboost onsdag 18 oktober.

Gymnasievalet är inte alltid lätt. För att göra det enklare och roligare för de elever som står inför valet arrangerar vi årligen Framtidsboost. Då får alla som går i årskurs 9 i Sölvesborgs kommun spendera en heldag hos oss med fokus på gymnasievalet.

Lokalt näringsliv på plats för att inspirera

Intressanta presentationer av programmen varvas med framtidspanel och erfarenheter från det lokala näringslivet som också är på plats under dagen. Eleverna som besöker samtliga program får både lyssna och delta i interaktiva moment.

Alla elever i årskurs 9 deltar

Framtidsboost är obligatoriskt för eleverna och de går klassvis under dagen. Programmet sker både i Furulundsskolans huvudbyggnad och på Tekniskt Lärcenter (TLC).

Framtidsboosten arrangeras av Furulundsskolan tillsammans med företagare, Teknikcollege och näringslivskontoret i Sölvesborgs kommun.

Framtidsboost är ett komplement till de andra aktiviteter vi gör inför gymnasievalet. Vi vill tipsa om prova-på-en-dag i vår skola på de program som du är nyfiken på och träffa oss när vi anordnar öppet hus.

Utbildning och barnomsorg