Barngrupp Staren

Det gula Familjehuset från framsidan.

Familjehuset. Foto: Henrik Ivansson

Staren är en stödgrupp för dig mellan 7-15 år och som har en förälder eller annan nära anhörig med missbruksproblem.

Är du rädd eller orolig för att någon i din närhet dricker för mycket, tar droger eller läkemedel? Du ska veta att det inte är ditt fel och att du inte är ensam.

Stödgruppen Staren erbjuder dig som är barn eller tonåring stöd genom att komma och prata och träffa andra i samma situation. Många barn växer upp i familjer där någon vuxen dricker för mycket alkohol eller använder andra droger. Hos oss får du möjlighet att lyssna på andra som har det som du och berätta om dina egna erfarenheter.

Vi fikar, pratar, tittar på film, gör studiebesök och utflykter med mera. Att gå i stödgrupp kan vara ett bra sätt att få svar på dina frågor, få nya vänner och förhoppningsvis må bättre. Du har rätt att må bra!

Vi träffas 2 timmar, 1 gång i veckan efter skoltid, i ca 15 veckor.
Adress: Familjehuset, Västra Storgatan 33 i Sölvesborg.

Är du intresserad eller har några frågor? Kontakta oss så får du veta mer!

Susanne Broman
E-post: susanne.broman@solvesborg.se