Trädgårdsdagen

Förändring i evenemanget: Ingen

17 aug
Slottslängorna Sölvesborg
Slottslängorna och trädgårdsmarknad med massor av besökare

Slottslängorna, Trädgårdsdag

Sölvesborgs trädgårdsdag är ett av årets mest välbesökta evenemang i vår kommun! Varmt välkommen till en stor och inspirerande trädgårdsdag vid slottet, den 17 augusti kl. 10-16. Fri entré!

17 augusti 2024 kl. 10-16, Slottslängorna

Slottsallén 5A, 294 31 Sölvesborg

Trädgårdsmarknad

Under Sölvesborgs trädgårdsdag dukas det upp en stor trädgårdsmarknad där kan du köpa växter och annat som hör trädgård och odling till.

Föreläsningar med Linda Schilén

Dagen bjuden på två föreläsningar med Linda Schilén på årets tema, Självförsörjning! Linda är trädgårdsmästaren och konstnären som också skrivit flera trädgårdsböcker. Med jämna mellanrum dyker hon upp i Nyhetsmorgon på TV4 där Linda ger tips och inspiration om växter och odling. Tillsammans med arkitekt Ulrika Levin driver hon även en uppskattad trädgårdspodd.

Föreläsningarna hålls inomhus i Slottslängorna. Du behöver inte boka plats och det är fri entré även till föreläsningarna.

Odlingsskola med Biet Maja

Ta med hela familjen, vi arrangerar även aktiviteter för de yngre barnen. Biet Maja flyger in på besök och håller odlingsskola med både små och stora.

Äta/dricka

Möjlighet finns att njuta av något gott att äta och dricka av någon av matvagnarna på utställningsområdet.

Information för utställare

Vill du medverka på Trädgårdsdagen och kanske sälja dina produkter på den stora trädgårdsmarknaden? Kontakta Sölvesborgs trädgårdsförening. Se kontaktuppgifter » www.solvesborgstradgardsforening.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Arrangör

Trädgårdsdagar arrangeras av Sölvesborgs trädgårdsförening i samarbete med Sölvesborgs kommun och Studieförbundet Vuxenskolan.

Datum: 17 augusti 2024
Tid: 00:00 - 00:00